Veckan som varit

Denna vecka har bjudit på lite amerikansk arbetsmarknad, en hel del häng med mina vänner, lite drinkar och vin, lite telefonångest, och en tripp till Mount Rainier. Nu är jag trött och ser fram mot en lite lugnare kommande 
vecka. 
Detta är iallafall en lite kort resumé över veckan som varit:-)
Min måndag började med att jag gick till mitt en-veckas-uppdrag på ett konsultföretag i downtown. Mitt jobb var att hjälpa till i receptionen med lite olika sysslor och sköta TELEFONEN,  som jag ogillar. Mycket! Speciellt efter denna vecka. Usch vilken ångest att svara i telefon, för jag hör inte vad personen i andra änden av luren säger. Amerikaner pratar så fort, jag har inga problem att följa med i en konversation ansikte mot ansikte men i telefon är det en annan historia. Personen ringer, säger vem de söker skitfort och jag uppfattar inte vem de söker. Så jag frågar igen, vem de vill tala med, när de har sagt det så måste jag ju givetvis ta deras namn innan jag kopplar samtalet vidare. När jag väl uppfattat deras namn så har jag glömt vem de vill tala med. Låter det krångligt!? Det var det. Jag kände mig lite efterbliven, och upplevde ett par dåliga engelska dagar där ett tag:-) Det är lite jobbigt när dåliga engelska dagar kickar in (oftast när jag blir nervös) för då direktöversätter jag från svenska till engelska och det låter så jäkla trubbigt när man pratar och jag hittar inte orden. Usch ja, haha vilken vecka. Men det ordnade sig iallafall, efter ett par dagar kändes det lite bättre. Men det var ju definitivt en ögonöppnare på mitt första jobbuppdrag hör. Jag inser ju att jag har en del utmaningar framför mig, men tänk vad mycket man lär sig!!
... sedan var det ju dessa Happy Hours. Jag har blivit en Happy Hour junike, men kul är det. I fredags så gick jag och mina gulliga kollegor och vänner på konsulatet, Frida och Kate, ut på en spontan Happy Hour. Vi började med god champagne på SIP the Winebar, innan vi gick till mitt favoritställe Palomino. Och vid midnatt gick vi ner mot 1st Ave och BOKA där vi mötte upp med Fridas make och hans vänner. Vi fick även smaka på den kända raspberry mojito som Frida snackat så länge om. Supergott! Vi kom hem runt två på morgonen. En lång men rolig dag.
 
Happy Hour blir Late Hour, här är vi på väg till bilen för att åka hem
Den goda Rasberry Mojito drinken som Frida rekommenderade. 

I lördags for jag tillsammans med Frida, Kate, och Fridas man till Mount Raniere. Vi körde genom sliriga väger och skumma småhålor i över en timma. När vi kom fram till berget så var det tänkt att vi skulle gå en 4h vandring men det visade sig att man inte fick ta med sig hundar på vandringsleden och eftersom vi hade med oss två små söta chiuauor så blev det ingen vandring. Vi gick istället runt lite och kollade in den fina naturen innan vi begav oss hemåt igen. Det var tur att vi inte gick vandringen för det fullkomligt ÖSTE ner regn när vi var på väg hem.
En lite bild på Mount Rainier. Man kan se den från Seattle om det är klart och molnfritt.
Blev kär i Fridas lilla Chiuaua, så söt! Blev lite sugen på att skaffa mig min Gleb:-)
Den här bron var lite suspekt, den såg helt fallfärdig ut
Visst är det vackert! 
I dag har det varit superfint väder, jag hade en sommarkänsla hela dagen. Jag gick upp tidigt och gick till Tullys vid Pike Place och drack kaffe och läste Aftonbladet på min Iphone. Efter det handlade jag ett par vita vårskor och sedan mötte jag upp maken för lite lunch. Vi åkte även ut en sväng till vattnet där vi satt och njöt av solen.
Mina nya skor:-)
Lake Washington i Madison Park där vi var lite tidigare i dag.
Hoppas ni har haft en trevlig helg mina vänner. Och jag önskar ni får en fin fin vecka. Jag återkommer igen nästa vecka, så glöm inte att kika in då:-)

Kommentarer

Postat av: Sandra

Åh, Mount Rainier är så underbart vackert...var det Sunrise eller Paradise ni var till? Var själv där i somras och gick en sådan rundtur på två timmar på lederna...helt underbart!

2010-04-21 @ 09:08:59
Postat av: cessie

Hej Sandra,



Har faktiskt ingen aning var vi var till. Men vi skulle ju vandra i 4 h var det tänkt. Dina 2 h låter ju lite mer ok, om man är en sån som mig. Vad kul att du var där, vad gjorde du i Seattle, och bor du fortfarande kvar där?



hälsningar

2010-04-22 @ 03:49:21
Postat av: Tobbe

Hejsan, Allt bra? :)

2010-04-22 @ 03:57:38
Postat av: cessie

Jaa Tobbe, very good! och du?

2010-04-22 @ 05:31:20
Postat av: Sandra

Haha, ja två timmar är en bra start...så kan man ta fyra timmar nästa gång man åker dit. Var dessutom gassande sol när vi var där så det var nice. Jag har släkt som bor utanför Seattle så jag var dit och hälsade på dem i två veckor...första gången i USA och jag älskade det. Planerar faktiskt för en praktiktermin i Seattle till hösten...så hoppas det blir av.

2010-04-26 @ 11:26:20
Postat av: Cessie

Hej! Vad kul att du trivdes här. Ja Seattle är verkligen en underbar stad. Hoppas du hittar en praktik (åker du via universitet?) Och berätta gärna hur det går med planerna att komma över hit:-)

2010-04-29 @ 18:10:38
Postat av: Sandra

Mm, vi var bara inne i stan två dagar men blev helt förälskad direkt. Grejen är den att jag redan har fått ja från en praktikplats, ska bara fixa allt runt. Antingen blir det genom ett universitet eller så åker jag bara "av mig själv"...men hoppas det blir via universitetet...känns som allt blir lättare och mer seriöst då. Vart i stan bor du?

2010-04-30 @ 18:12:31
Postat av: Cessie

Åh Vad spännande!



Jag bor i Belltown, väldigt nära downtown:-)

Var ska du praktisera?

2010-04-30 @ 18:54:29
Postat av: Sandra

Ok, härligt att bo så centralt.

Har fått ja från Swedish Cultural Center, så hoppas det blir så. Såg att du varit där på deras After work förut i ett blogginlägg.

2010-05-01 @ 16:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback