söndagen den 26:e

Hej och hur är läget! Det var en vecka sen sist och jag hoppas ni haft det bra. Jag är supertrött i skrivande stund och längtar till sängen. Imorgon väntar en hektiskt vecka på konsulatet för att på söndag kickar Sverigeveckan igång med en Grand Opening nere i stan.
Vi gästas även av prinsessan Madeleine som kommer närvara vid nobelmiddagen som kommer att hållas under veckan. Jag själv har ju  fixat hit en film, Maria Larssons Eviga Ögonblick, som kommer visas på torsdagen den 6 maj. 
Denna vecka började inte så bra, inget speciellt hände men jag var inte direkt på tipp topp humör alls. Jag har börjat upptäcka att måndagar inte alls är så roliga vilket är konstigt. Jag brukade alltid se fram mot måndagar och början på en ny vecka förut. Nu är det mer som att jag lider av värsta jet laggen som inte går över runt mitten på veckan. Ja, precis så känns det!
I tisdags efter konsulatet gick jag och Frida och Kate och letade efter en nobelklänning åt Kate. Nere på stan hade en grupp "ungdomar" ordnat en Rejvfest. Hela stan var full med påtända ungdomar med rosa hår. Det hela var en aningen märklig upplevelse. I början på kvällen var det bara några som hade samlats framför den stora scenen men någon timma senare, efter att vi shoppat klart, så var det rena rama röjarfesten på gång. Det var fullt med folk, neonfärger och rejvmusik. Inte så kul tyckte vi och skyndade oss hem. 
Slutet på veckan blev mycket roligare och bättre, som alltid:-) I torsdags for jag till Redmond för en jobbintervju på ett företag. Min rekryterare Julia hade fixat denna intervju åt mig och gäller ett vikariat för en kvinna som ska vara mammaledig. Intervjun gick bra, de ställde inte frågor direkt utan berättade mer om tjänsten. Jag gick dit rejält beredd på att sitta i heta stolen och svara på frågor om mig själv och mina kunskaper. I stället blev det mer en kompisintervju, helt utan pressure. Vet inte om det är ett bra omen eller inte. Vi får se hur det går, får antagligen veta i början på denna vecka hur det gick. 
Efter intervjun träffade jag Zhanna för lite vin och Pizza på Palomino. Och som vanligt drar vi ut på tiden och dricker för mycket. Vi hade askul men vi mådde som vi förtjänade dagen efter.
I fredags var det ju som sagt bakisdagen, jag var på stan en sväng men kunde inte sluta gäspa. Jag tackade nej till att gå på en ballettföreställning med Zhanna och Happy Hour med Frida och Kate. I stället spenderade jag kvällen hemma med maken. Det regnade ute men vi hade det mysigt med god mat och lite TV. 
I lördags var svinkallt ute, det blåste isvindar. Maken och jag for på en shoppingrunda på stan och sedan åkte vi till 24 hour fitness och köpte ett gemensamt gymkort, tjohhoooo äntligen! Kvällen avslutade vi på en restaurang. I dag har vi varit i väg till svärföräldrarna för lite god middag. Det var fint väder i dag så jag satt ute på verandan och lapade lite sol. Härligt värre:-)
Imorgon är det en ny vecka som sagt, vi får se vad den har att bjuda på:-)
Önskar er en fin vecka iallafall och vi hörs som vanligt vid samma tid och samma kanal hahaha 
Här få ni, som alltid, lite bilder!
En liten fikapaus i lördags på allas vårt favvo ställe Starbucks!


Starbucks!


Tog den här bilden i dag, första gången jag hittar ett köpcenter som säljer lösgodis. Visserligen så är det inte som hemma men what the heck:) detta går ju med!


Hemma och svärföräldrarna tidigare i dag, detta är jag och min niece som sitter och njuter av solen..
big hug!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Cynthiiiiiiiiiiii jobba inte ihjäl dig nu =P



Läste häromdan att prinsessan Madeleine skulle va med på Sverigeveckan i Seattle och tänkte direkt på dig=P

2010-04-26 @ 09:28:54
Postat av: Lexi

Taaaaaack =) =)

2010-04-29 @ 21:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback