Day 1 & 2

Halloj,

Nu går jag in på min andra dag i Sverige och so far so good. Allt är precis som vanligt och det känns inte som jag varit borta alls. Lite kul är det att det känns som vanligt här hemma med, allt är verkligen precis som vanligt. Jag har inte hunnit göra så mycket ännu förutom att ha shoppat lite kontorskläder på MQ. Jag har ju inget jobb ännu men jag är ganska säker på att när jag väl får ett jobb så måste jag klä mig propert. På mitt förra jobb var det lite jobbigt för jag hade inte tillräckligt med outfits och jag hade varken tid eller lust att gå och shoppa heller... mycket roligare att göra det här istället!!

Jag är sömning mest hela tiden också av någon konstig anledning. Jag har lyckats klara mig ifån jetlag då jag sover gott om nätterna men däremot på dagarna går jag omkring och är sömning mest hela tiden. Jag vet inte om det är kroppen som verkligen slappnar av här hemma efter all stress och lite sömn som jag haft under sommaren då jag jobbade. Jag gick upp supertidigt och jobbade 9 h sammanlagt, sedan så satt jag fast i trafiken mellan 1h och 1.5 h. Usch det var så jobbigt, så jag kom innanför dörren hemma efter ungefär 12 h. Då är man ganska trött!!

Nåja, Sverige är soft men jag tycker nog att Linkan är lite bonnigt och folket pratar så fult här, haha. Det känns som alla lever i sin egen värld ovetandes om världens där utanför. Nu låter jag säkert väldigt fördomsfull men man får lätt andra perspektiv på saker när man spenderar så lång tid utomlands. Jag saknar inte Seattle alls, men det är nog för att jag vet att jag ska tillbaka snart. Däremot saknar jag maken såklart och mina kära vänner Kate och Frida. Ser verkligen fram mot att möta hösten tillsammans med dem i Seattle.

Så vad har hänt dessa två dagar, hmm jo har besökt brorsan i hans nya lägenhet och den är jättefin. Hans soffa är mysig men sömnframkallande dock så vi var tvungna att skynda oss på och dra ner på stan för att inte sagga ihop totalt framför hans TV. Ja, shoppat lite åt både mig och my husband, sökt lite jobb. Jo på tal om jobb, jag sökte ju ett drömjobb för ungefär 3 veckor sen men de hörde aldrig av sig... sedan så mejlar de mig igår om att de vill att jag kommer in på intervju!!! typiskt o så sitter jag ju här. Jag ringde och talade med dem om att eventuellt få göra en phoneinterview men hon sa att hon skulle tala med HR chefen om detta och sedan meddela mig via mejl. Tror ni att hon har mejlat ännu?? of course not!! fan vad bummed jag är:-( jag är säker på att jag hade fått den... har precis de kvalifikationer de letar efter. Jaja maybe it wasn't meant to be I guess.

Nä nu ska jag söka lite jobb. Vi höres snart!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback