Så trött

Det blir en shorty idag, jag är så trött. Mina planer för min första arbetslösdag var att gå upp tidigt, samt att gå och träna. Sedan skulle jag mejla min rekryterare samt skicka mitt CV till HR chefen på mitt förra jobb. Och viktgast av allt.. jag skulle också boka om min biljett till Sverige till den 23 augusti. Min biljett hem är nu bokad till den 15 augusti och det går inte riktigt så bra det för maken fyller 30 den dagen. Sedan så är vi även bjudna på bröllop den 21 augusti så det händer ju lite viktiga grejjer denna månad. Så efter att jag suttit i telefonkö i 40 min med KLM får jag reda på att jag ska betala 780 dollar för att boka om biljetten, normalpris brukar vara en tusenlapp. Nähep det gick ju inte, så efter lite paniksnack med maken så kom vi fram till att jag helt enkelt måste åka nu på söndag (på hans födelsedag) fan vad trist det känns att inte kunna fira honom ordentligt. Men å andra sidan så känns det ju helt fantastiskt att få åka hem till Sverige igen och träffa alla. Men jag är så van vid att vara här nu så det känns så skumt att bara lämna maken... tycker synd om han av någon anledning. 
Jaja men för att återgå till min point... jag gjorde inte ett skit av det jag hade planerat att göra för jag blev  bara förvirrad och lite tagen av den plötsliga ändringen av planerna. Jag glodde in i taket en sväng, snacka i telefon med vänner som försökte ge mig lite stöd i mitt förvirrade tillstånd. Sedan åkte jag ner till stan för att handla presenter.. hmm det gick ju bra. Det slutade med att jag och Kate satt och fikade ute en sväng, sedan gick jag planlöst runt i ett par affärer innan jag blev uttråkad och gav upp. När det var dags att åka hem hittade jag inte busshållsplatsen och fick lov att gå i 25 graders hätta med klackskor dessutom. Jaja men det löste sig till slut det med. 
Men dagen slutade på bästa sätt. Jag och Kate åkte till Kirkland där Frida bor och vi lagade en god middag och satt sedan och drack mousserande vin och åt mörk chocklad innan maken min kom och plockade upp mig och Kate. Nu sitter jag här, har en del planer för imorgon, så det är lika bra att gå och lägga sig. Måste krama sötisen lite innan jag lämnar honom på söndag.
Ha en bra dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback