Äntligen Jullov!

O så var man hemma efter en inte så lång dag. Eller egentligen skulle vi jobba halvdag i dag men det slutade med att jag åkte hem en och en halvtimma innan min vanliga tid. Det var skumt att åka hem så pass "tidigt" mitt på dagen eftersom det fortfarande var ljust, jag upptäckte även en kyrka på hemvägen, en kyrka som var byggd i rysk stil och som jag aldrig lagt märke till innan.
Nåväl, julfesten var mycket trevlig, efteråt kändes det som jag hade fått till ett rejält work out pass på magmusklerna så mycket som vi skrattade. Det är verkligen att superhärligt gäng jag jobbar med! Vi lekte lite lekar, men inget avancerat, jag hatar nämligen att leka lekar haha. Men det här var inte så farligt faktiskt. Efteråt så åt vi av den goda maten och sedan fast det en massa dessert. Jag tror det roligaste var när vi skulle öppna presenterna. Vi gick igenom dem en och en och personen som öppnade presenten fick gissa vem som hade inhandlat den. Det roliga med vårt kontor är att folk vågar ta ut svängarna och liksom köpa saker till varandra som inte alltid är PK. Därav att man inte kunde hålla sig för skratt när vissa öppnade sina paket. En kille som alltid brukar vara sen fick t.ex. en väckarklocka haha:-)
Vi fick lite smågrejjer av våra chefer också som kom hem från Asien i förrgår. Det var egentligen inget speciellt sådär men en lite grej. Jag fick ett armband och ett vykort från Hong Kong. Jag har fått så himla mycket fina kort denna höst att jag funderar på att köpa en sån där tavla som man kan pinna fast alla korten och ha den i köket. Det är synd när de bara ligger i lådan.
Efteråt så kom chefen fram till mig och gav mig min alldeles egna present (tror ingen annan fick av henne). Jag fick en christmas ornament. Hon berättade att i USA (old days) så brukade man ge till varandra varje år ett speciellt christmas ornament. Så jag fick en jättefin sådan som hon köpt i St Louis och jag tyckte det var lite coolt faktiskt. Jag kommer definitivt inte glömma vem som gav mig min första ornament om man säger så:-)) Och bonus på allt detta var att vi fick extra mycket lön i lönekuvertet denna månad. Som tack för allt hårt arbete!! Fan vad nice:-))
Så då var denna dagen slut. Imorgon sticker jag och maken och handlar det sista innan julfirandet. I USA så firar de flesta på juldagen så för min del blir det inget firande på julafton:-( men det är lungan då kan jag trakka min familj istället på skype och vara med över camen. Det blir nog bra! Och på juldagen så dyker det upp 7 pers hemma hos oss och för första gången står jag som värd för en jullfest! spännande:-))
Ok nu måste jag sluta babbla hahaa.. vi hörs snart!!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Det va inte illaaaaaa duuu, du som trodde att ni inte skulle få nån lönebonus! Generös chef det är så det ska vara =)



Kul att ni hade trevligt iafl =) Kraaam

2010-12-23 @ 09:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback