Lördagens Julfest

I lördags var jag på min Amerikanska kompis årliga julfest. Hon bjuder då in alla sina vänner till god mat och dryck, presentutbyte och trevligt umgänge. Förra året då jag gick på julfesten var temat "pyjamas". Alla tjejerna var klädda i pyjamas. Eftersom jag var ny i landet och inte direkt kände tjejerna sådär jättebra så ansträngde jag mig inte direkt för att klä ut mig. Detta år var temat "Cabin Fever". Det innebär att man ska klä sig i t.ex. mössa, snowboots, vintriga benvärmare, och vintertröjor. Jag handlade på H&M lite grejer som t.ex. ett par rosa benvärmare och en stor ysig stickad tröja med stjärnor på samt en rosa mössa som jag matchade allt med. Det blev jättefint, sådär lagom utklätt. 
Alla hade tagit med sig antigen dessert eller något lätt att äta (jag tog med mozarella, tomat, och basilika som jag blandade med olivolivolja samt hemmagjord pesto). Värdinnan bjöd på Fondue och alkohol i massor. Och till presentutbytet så fick jag en massage grej som man kan massera ryggen med. Det var trevligt att få träffa alla igen. Jag är inte sådär jättego vän med dem då jag inte haft en chans att lära känna alla ordentligt än men jag hoppas vi ska kunna ses oftare och få en chans att lära känna varandra bättre detta kommande år. 
Jag tillsammans med kvällens värdinna Tammy

Yummi Food

Helan gänget på festen


Kommentarer

Postat av: Lexi

Så mysigt o så kul att folk tar tag i sånt =)

2010-12-07 @ 09:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback