Mitt 2010

Här kommer ett litet årsresumé från 2010, de händelser jag minns allra mest från (det snart) gångna året.
I januari började saker och ting kännas lite bättre. Jag lärde känna en person som har kommit att bli en god vän i mitt liv och med henne så spenderade jag många av mina arbetslöshetsdagar med. Här var vi så lyckliga för att solen sken så att man kunde sitta ute på fika, mitt i januari!!
I februari fick jag mitt första Sverigebesök, och jag var upp i Space Needle...fick också gå på min första jobbintervju...
I mars så lärde jag känna Kate som jobbar på svenska konsulatet. Eftersom de hade fullt upp med förberedelserna inför Sweden Week så frågade hon mig om jag ville vara med och jobba ideellt med Sweden Week. Jag var så lycklig!! Här sitter jag och Frida och jobbar med Sverigeveckan.
i april hängde vi en del på Happy Hours som blev late hours:-) vi hade roligt och blev mer än bara kollegor utan öven goda vänner
I maj var det då äntligen Sweden Week. Vid öppningscermonien var det jättekallt och vi frös så vi skakade. Här är det tidig morgon och vi håller på att fixa med förberedelserna.
i mitten på maj började jag även på mitt första jobbuppdrag (3 månaders kontrakt) som receptionist. Det var tufft och tråkigt men jag lärde mig en hel del på det jobbet.
Sista utekvällen med gänget. I maj flytter även Zhanna till Hawaii och tjejerna börjar göra sig redo för att åka hem över sommaren till Sverige. Det blir tomt utan dem:-(
I juni dyker Sverigebesöket nummer två upp! Helena, som jag delade Seattle och universitetslivet med back in the days, kommer och hänger med mig i ett par veckor. Det blir lite nostalgi, massa fika, äta ute, och trevligt umgänge.
I juli sticker vi en sväng till San Fransisco för att gå på min vän Royas bröllop. Här är jag och maken på the Rehearsal dinner, dagen innan bröllopet.
I augusti så letar vi lägenhet för fullt, men vi väljer till slut denna lägenhet som ligger på Capitol Hill.
i augusti var vi även på SeaFair som hålls varje år. Det är en stor tillställning som brukar innebära mycket fest, bad, och solande. Men i år var det svinkallt, jag hade två jackor på mig och det regnade och regnade. Men vi gjorde det bästa av det ändå.
Det absolut bästa av allt 2010 var hemresan till Sverige i mitten på augusti. Här sitter vi, randiga familjen, nere på stan och glassar:-)
... i september firade vi "vår bröllopsdag" minus maken då som fortfarande var kvar i USA..
I september är jag tillbaka i USA igen, mannen hoppar fallskärm och jag får äntligen ett riktigt jobb!
I oktober händer inte så mycket, förutom Halloween, men mest vardagsliv denna månad!
I november fyller jag år och det firar vi med genom att åka till stilla havskusten
december har varit en lugn månad, med lite jobb, lite semster, och lite umgänge.
Vi får se vad som väntar runt hörnet i 2011
Gott Nytt År!!!

Kommentarer

Postat av: Linnéa - i Alabama

Vad roligt att läsa! Får jag fråga vad du arbetar med och hur du hittade det jobbet? Kram

2011-01-03 @ 16:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback