vår förlovning sep -07

Då min bloggkollega Alexxxi tidigare i veckan la upp lite bilder från sin förlovning fick jag lite inspiration till att göra samma sak. Jag önskar jag kunde länka till hennes inlägg men av någon anledningen funkar inte länkfunktionen på bloggen just nu... men ni hittar hennes blogg i min länklista till höger!
Då var det förlovning vi skulle snacka om i dag! Jag och maken hade ju distansförhållande (han bodde i USA och jag i Sverige) i ungefär ett och ett halvt år innan vi förlovade oss. Jag och min man träffades i Seattle 2005 när jag var utbytesstudent. Vi blev kära ganska så snabbt och jag visste redan på en gång att han var mannen jag skulle gifta mig med. 
Anyway... hans andra tripp till Sverige sker i slutet på augusti 2007. Jag plockade upp honom på Arlanda, tillsammans med pappa och pappas vän. Jag minns att Elwood höll på och skämma ut mig (tyckte jag iallafall) då han lyfte mig upp och bar omkring på mig utanför flygplatsen. Jag var ganska stroppig på den tiden och allt skulle gå enligt mina planer så när han tog upp ringen och typ friade så bad jag honom att spara frieriet och allt till festen vi skulle ha två dar senare tillsammans med min familj och närmaste släkt. Haha stackars Elwood!
Två dagar senare hade vi allafall en lite liten fest för min familj och mina mostrar. Festen var trevlig och Elwood fick en chans att träffa mammas släkt med som var på besök i Sverige från hemlandet, och han gjorde succè hos dem! 
Den 7 september 2007 så gick vi till stadshuset och gifte oss borgligt. Anledningen till att vi gifte oss så snabbt var för att vi ville få igång mitt visum till USA. Vi visste att det skulle ta lång tid så vi tänkte att det är bättre att börja nu än att vänta tills vi gifte oss på riktigt. 
Jag fick mitt drömbröllop med släkt och vänner nästan exakt två år senare (5 sep -09) då vi gifte oss på "riktigt". Om det får jag berätta en annan gång!
Iallafall, en vecka efter förlovningen så bjöd jag in alla mina vänner till en fest. Jag och Elwood kallade den för det för vår inofficiella förlovningsfest. Den första (officiella) var ju med familjen. Vi hade skitkul med kompisarna... åt god arabisk meza och sedan festade vi till långt in på natten på Platå i Linköping. 
Hemma hos föräldrarna på förlovningen
The happy couple!
Ringen!
Jag valde smaken på tårtan - massor med hallon och chocklad. Det var bara jag som gillade smaken på tårtan, de andra tyckte den var på tok för syrlig.. hehe det betyder mer tårta för mig:-))
På Platå i Linköping med Karla och Kristina på den inofficiella festen...
Partygänget!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Åhh va kul att du la upp det!! =) Har aldrig fallit mig in att fråga efter bilder!! Så fina ni va=)

2010-12-16 @ 09:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback