I am Back!

Åh det var länge sedan jag bloggade. Jag kan erkänna att det bl.a. beror på att jag hatar min bloggdesign just nu. Det känns ungefär som att gå ut och festa med smutsigt hår och mjukiskläder, haha. Ok inte världens bästa metafor men ni förstår. Men men, hjälp är på väg så snart ska det bli finare här inne. 
Nu har Sverigebesöket åkt hem och saker och ting har återgått till det normala igen. Det har varit en rolig vecka med mycket vindrickande, umgänge, och roligheter. Men som sagt nu är det back to life, back to reality som gäller.
I mitt förra inlägg kanske ni minns att jag berättade att jag hade en liten hemlis. Saken var den att jag för ett par veckor sedan blev kallad till en telefonintervju för ett jobb inom antagning på en högskola. Jag tyckte det lät som en perfekt chans att jobba med något som jag redan har jobbat med innan. 
Anway, jag hade inte så höga förhoppningar under telefonintervjun utan tog det lite mer som det kom och tänkte inte på det mer. Veckan efter hör de av sig igen och bjuder in mig till intervju  nummer två. Inför denna intervju skulle jag intervjuas först i 30 min, sedan skulle jag hålla ett tal, och sist göra ett skrivtest. 
Jag tyckt jag skötte mig galant, och de verkade intresserade under talet och ställde massa frågor. Men, jag gick inte vidare till tredje ronden. Jag var lite småsur över detta i fredags förra veckan och hade svårt att koncentrera mig på annat än att jag inte hade gått vidare. Men nu känns det faktiskt helt ok och jag har kommit över det. Jag tror att jag var överkvalificerad för tjänsten, eftersom de sökte en person på entry-level nivå, alltså nybörjarnivå. Jag är ju knappt nybörjare inom universitetsvärlden!! 
Jag var i väg på en till intervju i dag med, det gick bra. Jag börjar bli bättre och bättre på att intervjuas. Jag känner på mig att detta kommer att gå bra. Men detta var inte för ett jobb utan för ett placement agency, de fixar jobb åt en, eller matchar ens erfarenheter med rätt jobb. Nu har de träffat mig och jag tror de gillade vad de såg. Men shiiit vad stressad jag var i går, innan intervjun fick jag lov att ta fyra tester på min dator. Testerna var för att utröna mina kunskaper i MS Word, Office, Excel, samt hur snabbt jag skriver per minut. Jag var såklart hur nervig som helst och gjorde inte alls bra ifrån mig. Visst, Word och Office var OK, men Excel!!?? Hallå... på engelska dessutom, fatta f n inte frågorna. Usch kände mig så överstressad och nervös och irriterad och störd, ja allt ni kan tänka er. Det var 55 frågor, de sista 5 hoppade jag rakt över, mina ögon gick i kors. 
När jag sen kommer till intervjun så berättar hon bara lite snabbt att jag ligger lite under medel ( jasså, kunde inte listat ut det själv liksom) men hon sa inget mer om det sen. Tur var väl det. Hon rekomdenderade mig dock att fixa mitt CV (igen) ååh så trött på det, ska anställa en firma som ska fixa den åt mig. Folk gör det här i USA, man betalar en summa och de skriver ett vinnande CV åt en, jag pallar verkligen inte jobba med den mer, jag behärskar inte det här språket så bra att jag kan leka med fina ord och formuleringar, ÄN, det kommer:-)
Nu ska jag gå och umgås med my hubby!
ha en trevlig dag... 
förresten, försöker lägga upp bilder men varje gång jag gör det så slängs jag ut från blogg.se, och får skriva om halva texten igen. Störig värre. Ska försöka lägga upp bilder från veckan som varit i ett annat inlägg istället.

Kommentarer

Postat av: Lexi

Usch usch usch, lider lite med dig, men det närmar sig!! Snart har du jobb!! Så känns det iafl=) Keep your head up! =)

2010-02-17 @ 09:36:26
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Anna

Hint taken :) Jobbar på det.

2010-02-19 @ 04:49:28
URL: http://tatortstimotej.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback