Lördag!

Ja hej, tänkte att jag kan slänga in ett inlägg nu, jag sitter och bloggar, städar, och tvättar samtidigt. Himla mysig lördag eller hur:-) Ser fram mot att titta på en film lite senare och äta lite chips!
Jag glömde totalt bort att blogga i torsdags. Jag höll på att fixa med en grej och blev inte klar förrens runt midnatt, och då var det bara att sova. Men det har hänt lite roliga saker för sure. I torsdags träffade jag en svensk tjej som bor här och jobbar för svenska konsulatet. Vi hann med en snabb lunch, vi kommer säkert ses snart igen. 
I fredags var jag ute på en lunch dejt med en annan svensk tjej som jag lärde känna på SWEAs julfest i december. Vi åt sushi på mitt favoritställe Blue C Sushi, och hade trevligt. När vi skulle betala så gjorde vi den mindre roliga upptäckten att hon hade blivit bestulen på sin plånbok och mobil. Hjälp, liksom!! Vi kollade runt, och försökte leta men det fanns ingenting alls. Vi misstänker att den mannen som satt bredvid oss helt enkelt stoppade ner händerna i hennes jackficka och tog det han kom åt. Det löste sig dock, kortet och mobilen fick spärras, och visst mobilen är ju borta för alltid men det finns ju inte så mycket att göra åt det:-(
Efter denna händelse gick vi till Starbucks och drog en fika sen var det att gå hem. Men jag hade verkligen supertrevligt och ser verkligen fram mot att träffas snart igen. 
Inne på Blue C Sushi
Lite senare på eftermiddagen träffade jag Z och vi hade som mål att leta upp ett shysst Happy Hour ställe. Vi hamnade på en bar/resto/club som heter Contour. Maten var väldigt god, och så billigt. Jag älskar Happy Hour:-) Vi beställde in lite Calamares, och French Fries, och drack lite för mycket vin:-) Men vi hade väldigt trevligt:-)
I dag har varit en skum dag, vet inte riktigt vad jag sysslat med, har handlat mat, fikat på stan, sökt massa jobb, osv. I morse var det ju lite oro över min kompis Karla och hennes mamma och syster som befann sig i Santiago mitt under jordbävningen. Fick höra senare att de var välbehållna, skönt att höra!
Ok nu ska jag ta o wrap it up, hoppas ni sover gott by the way!!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Usch va tråkigt att hennes grejer blev stulna=(

2010-03-01 @ 09:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback