The Law of Attraction

Dagen började med att maken vaknade för sent. Han har nu bytt till Iphone, och alarmet gick inte i gång i morse. Som vanligt när han går upp vaknar jag till lite sakta i sängen. När han går stiger jag upp, hämtar en kopp kaffe och lägger mig på sängen och surfar en stund på internet. Jag besöker bloggar, läser aftonbladet, DN, och såklart Facebook och mejlen. I morse blev det inget kaffe, hoppade in i duschen och fixade mig direkt istället. Sedan bar det av mot Starbucks på 7th Avenue downtown. Där mina vänner håller vi till nu. Jag och Z träffades runt 10 och satt sedan fram till kl 15 och jobbade. Jag mejlade andra staffing agencies, samt ett företag som skriver CV. Har fått ett negativt svar, blev sur ett tag men sen gick det över. Same old same old alltså. 
Skumt egentligen hur man ena stunden är glädjen personifierad och andra tycker allt känns hopplöst. Anyway, kom hem och youtuba ett videoklipp av "The Secret" som kom ut för ett tag sedan, först som bok men senare även som film. Jag har boken hemma men jag orkade ärligt aldrig plöja igenom den. The Secret videon är bra, den talar om the Law of Attraction, om att allt du vill ha i livet kommer till dig genom det som pågår i dina tankar. Med andra ord så drar du till dig postivt, om du tänker positivt osv. Det låter flummigt men jag rekommenderar att låna boken eller leta upp "The Secret" på youtube. 
På väg hem i dag såg jag något äckligt. Jag är väldigt känslig för våld, människor, och framförallt barn som far illa. Anyway, jag lämnar Starbucks och ser att en liten unge, max tre år, blir dragen av sin pappa ut över övergångstället. Ungen ramlar och börjar gallskrika, jag tror att det är en olycka. Sedan märker jag att det är ett bråk mellan mamman till barnet och pappan. Mamman drar i ungen, och går i väg, pappan springer efter och typ börjar skrika och rycka i henne. Hennes skrik, alla i närheten bara stannar upp och liksom vad f n händer. Barnen skriker, mamman skriker, och mannen skriker. Usch det var verkligen obehagligt. Mådde illa efteråt, är så känslig ibland. 
Nu har jag softat hemma en stund, ska kolla på American Idol snart. Elwood vill kolla på nån krigsfilm. Orka med det en soft kväll som denna, allt jag behöver är light underhållning liksom haha. 
Ok vi hörs, och glöm ej The Secret... ur gonna like it!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Tack gumman =) Skönt att veta att du mår bra=)



Måste visa dig min klänning!! Jag va ju och prövade den i torsdags och tog kort=D



Fy va hemskt det med den lilla pojken!! Stackars barn=(

2010-02-18 @ 09:17:02
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback