God Works in Mysterious Ways;-)

En rolig sak med att bo utomlands är att det varje dag dyker upp små möjligheter som för en framåt hela tiden. Mitt mål, när jag kom hit, var att skaffa ett jobb och ett "eget liv" med egna vänner, rutiner osv. När jag kom hit, de allra första dagarna, så var jag förvirrad till max. Jag var väldigt "self-concious" dvs. jag var extremt medveten om allt jag gjorde, ungefär så som man känner när man försöker impa på någon som är
svårflörtad:-)
Nu känner jag mig inte alls förvirrad utan rör mig ganska vant runt omkring stan, tänker inte så mycket på att jag är i ett främmande land. Jag har lärt mig en hel del under de två månaderna jag har varit här, men jag sitter fortfarande och skrapar på ytan. Jag insåg i dag när jag fikade med min kompis (hon har bott här i 10 år) hur mycket det finns att lära sig om amerikansk kultur, samhälle och inte minst hur det funkar i arbetslivet. Jag trodde jag visste en del men jag vet inte så mycket alls, men det är det som är utmaningen med att vara här. Det som gör det hela lite mer intressant:-)
Anyway, nu ska jag berätta om tanken med detta inlägg och rubriken; jo det var så här att efter jag var och fikade i dag så tvingade jag mig själv att gå till biblan för att jobba med mitt CV. Jag måste skriva en bättre CV och jobba mer med språket och formuleringarna. Biblan var full med folk och det fanns en ledig plats där jag brukar sitta, jag gick för att sätta mig där och på bordet mitt emot mitt ligger det fyra stycken "hur man skriver CV" böcker framför mig. Haha, tyckte det hela var väldigt komiskt, speciellt eftersom en av dem gav mig världens inspiration. Jag lånade hem en av böckerna och sitter och läser den just nu. Intressant information helt klart. Så summan av detta inlägg är att jag insåg att God works in mysterious ways, man måste praktiskt taget bara hålla ögon och öron öppna;-)
Jag tog en liten bild för er där jag var och åt middag tidigare i dag, detta är vårt måndagsställe, supergod sushi på rullande band. I dag testade jag en massa nya smaker, gott gott!!

Have a nice Tuesday!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback