Networking and Mingeling

Hej igen,
Jag tänker att jag slänger in ett till blogginlägg angående mingel- och nätverksträffen jag var på tidigare i dag. Det var verkligen fantastiskt roligt att komma ut och träffa andra människor som befinner sig lite i samma situation som jag själv gör; med jobbsökandet, ny i stan osv. 
Jag och Z kom dit runt sju tiden och fick en klisterlapp där man ska skriva sitt namn samt det område man söker jobb inom. Sedan var det bara att gå in och mingla. Vi köpte oss varsin drink och kollade runt i lokalen. Kan säga att hela tillställningen höll till på en nattklubb här i området. På denna tillställning fanns det jobbsökare, personer som funderar på att byta karriär, samt personer som är där för att rekrytera personal till sin arbetsplats. Jag var mest intresserad av att prata med dessa rekryterare. En grej som är ganska smart, har jag upptäckt, det är att inte vara så jäkla på, liksom aggressivt försöka sälja in sig till en potentiell arbetsgivare. Jag sa till Z att vi skulle sätta oss på sofforna och chilla lite. Tro mig, inom loppet av tre min kom det en rekryterare och presenterade sig. Vi utbytte buissinescards. Efter att han gott kom en annan. Denna var mest intressant för min del eftersom de företag han arbetar för jobbar med att hyra ut personal inom det område jag tidigare har jobbat inom. Det roliga, dessutom, är att jag tidigare i veckan varit i kontakt med just det företaget han representerade och anmält mitt intresse. I dag fick jag svar ifrån dem att de ville ha mitt CV osv. Jag berättade det självklart för honom och han gav mig massa tips och råd och bad mig ange hans namn som referens när jag kontaktar dem igen. Superbra!
Efter lite mer snacka gick vi ner till nedervången där en man från US Bank pratade om hur man skaffar sig kreditvärdighet i USA samt vikten av det. Jag kan inte så mycket om det, det är något jag får dra i när jag landar ett jobb.
Vi fastnade iallafall på nedervången och minglade med massa andra jobbsökare. Det var hur kul som helst, träffade riktigt duktiga och vettiga personer, en del som precis flyttat till Seattle, andra som letar jobb. Det roliga är att man tror att man är ensam i den här staden med att bära på sin oro över abetslöshet, framtid med mera, bara för att inse att vi är så många där ute som sitter i samma båt. 
 
Lite business cards som jag samlade på mig under kvällens gång. Det kanske är dags för mig att trycka upp mina egna sådana, det var många som faktiskt fråga om jag hade i kväll.Det skulle isåfall innehålla mitt namn, telefonnummer, e-post, samt examenstitel. 

Sist men inte minst vill jag passa på och gratta min underbara mamma som i dag fyller 55 år. Grattis Mami, 3a2bel el myieh!!! Hoppas du får en underbar dag!!


Sweets for my Sweet Mum:-) eller på arabiska, helwo lal helwo!!!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Haha men jag skämtar inte, han trodde att han va bättre än alla andra! Så irriterande!! Hehe =p



Jag vet han Baho e ju fan sämst på att svara på mail, hehe.



Tack vännen, hoppas du oxå får en underbar helg =) Grattis till din mamma =)

2010-01-29 @ 09:47:44
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback