Helg och the Oscars

Hej och godmorgon!
Sitter och tittar på Oscarsgalan, måste ju passa på nu när man äntligen befinner sig i rätt tidszon. Hann med att titta lite på stjärnornas entré på röda mattan tidigare, och gjorde upptäckten att rött läppstift verkar vara the shit för våren och sommaren 2010. Inte för att jag tror jag kommer börja bära rött läppstift för det, eller man ska nog aldrig säga aldrig!
Helgen har bjudit på världens underbaraste vårväder, i går lördag var det fantastiskt. Ni vet den där första varma dagen på året när alla är utomhus och man blir uppfylld av vårkänslor? Ja precis så var det i lördags. Drog på mig klackisarna, solisarna, och for ner på stan. Hann med en lite fika med Zhanna och hennes kille. På kvällen hade jag en underbar dejt med maken, dinner and a movie. Vi åt mellanöstern mat i Belltown och såg sedan Shutter Island på bio. En bra film men en aningen för lång, det var lite jobbigt eftersom jag hade så himla ont i ryggen redan innan jag satt i biostolen i över 2 h. 
I fredags var på Happy Hour på ett ställe inne på Pacfic Place, ett Mall nere i downtown. Jag och Zhanna gjorde den roliga upptäckten att våran servitör var svensk från Jönköping. Det var lite kul eftersom han i övrig pratade perfekt amerikanska så vi hade aldrig kunnat gissa att han var svensk annars. Zhanna trodde att han drev när han sa att han var från Sverige men jag fick förklara för henne att killen snacka perfekt svenska. Haha, jaa dessa svenskar, jag tror det bor runt 6000 av dem här i Seattle. Är det inte roligt?
Jag och min voluntärskollega, Frida, har annars börjar smida lite planer på hur vi ska lägga upp arbetet med Sweden Week och konslatet. Vi har kommit en bit på vägen och på tisdag får vi äntligen börja sätta igång med arbetet. Ska bli så kul. 
Nu ska jag ta och kolla vidare på galan! Önskar er en fin måndag!!
Vi hörs snart vänner!!

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Och här började Oscarsgalen 2.30..men jag orkade inte kolla =P

2010-03-08 @ 11:10:06
Postat av: Cybéle

Jag ville så gärna kolla...men jag va trött.Får kolla på reprisen istället :).

Attans att det ska alltid va galor på en söndag & alltid sent :P

2010-03-08 @ 18:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback