Seg Söndag

Hej. Gud, jag är fortfarande trött. Jag misstänker att jag vet vad det beror på. Jag tror jag måste börja äta nyttigare, mer grönsaker och bär. På senaste tiden har det blivit väldigt lite av det. Jag tycker verkligen det är olidligt tråkigt att laga mat. 
Nåväl, helgen har gått fort och det har varit trevligt. I går var vädret fantastiskt, upp till 20 grader. Jag skippade jackan under dagan för att den kändes helt överflödig. Istället sprang jag runt i linne och solisar. Love it. I dag var det dock andra bullar. Jag vaknade trött och hade svårt att komma i gång. Jag lovar, det är vädret med som har sin roll i det hela. Vi hade nämligen bestämt att ge oss ut på en liten joggintur runt Green Lake och sedan bege oss till Broadway för att kolla in lite klädaffärer där. När vi väl kom till Broadway så blev jag oinspirerad. Vi åt på min favoritrestaurang, och jag var fortfarande oinspirerad. Innan vi lämnade Broadway började det fullkomligt SPÖREGNA. I tell you, vädret har sin påverkan:-)
Nu sitter vi hemma, jag bloggar och tar det lite lugnt. Min kära make tvättar. Längtar till klockan 21 då mitt favorit program börjar, the Celebrity Apprenctice! 
Jag lämnar är denna sista dagen på veckan med ett par bilder jag tog i fredags, vilket för övrigt var en alldeles underbar dag. Inte nog med att vädret var klart med behagliga temperaturer utan även fler roliga saker hände. Efter att jag varit på konsulatet och haft ett mycket givande möte med kollegorna så blev vi medbjudna på en Happy Hour hos de PR företag som gör PR och markndsföring åt konsulatet i samband med Sweden Week. De hade Happy Hour uppe på en takterass där de har sina lokaler. Jag gick dit med Kate som jobbar på konsulatet som Trainee. Vi dog av utsikten, den var helt underbar.
Happy Hour med utsikt över downtown. Vi drack lite vin och åt lite snacks. Och utsikten, it was to die for! Jag älskar utsikter förresten, speciellt om jag får blicka ut över vatten.
Jag och trainee Kate
Solnedgång över Puget Sound

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback