Varannan dag väder

Det bjuds på lite varannan dag väder här på andra sidan jordklotet. Shit, jag befinner mig verkligen så långt bort, crazzzyyy. Jo men, lördags var det ju sommar, sedan kallt i söndags och så har det hållit på. Just nu spöregnar det ute och det tycker jag är jätteskönt för att det har gett mig lite chans att sitta inne och bara ägna mig åt mig själv. I går däremot var det superhärligt ute. Jag träffade på min kära vän på stan och vi satte oss och fikade länge. När jag var på väg hem ångrade jag mig och gick tillbaka in på caféet och tvingade henne ut i solen. Tillsammans gick vi till Westlake Park och satt där och njöt av solen. Hann ta lite bilder med min älskning MR Iphone. Bilderna har säkert de flesta av er redan sett på Facebook. 
 
A Sunny Swede! or maybe a Sunny Lebanese-Swede/American:-)))
Usch annars för att veckorna går så jäkla fort, f n det var ju måndag för ett ögonblick sen och nu sitter man här och inväntar morgondagen och planera för Happy Hour igen och vad man ska hitta på i helgen. I dag hände dock en lite  rolig grej, jag hade en phone intervju med ett stort välkänt marketing och political research consulting firm. Jag sökte jobbet för att det lät intressant och jag är ju statsvetare med en förkärlek till att googla sönder mig efter information och älskar att researcha. Så jag tänkte, ja kanske något för mig. Anyway de ringde i dag och jag fick ha en första intervju där de kollar om man är intressant eller inte. Gjorde mitt bästa så vi får se om jag får komma på intervju nummer två. Men efter att jag intervjuat med dem så googlade (självklart) jag upp dem och det finns en sajt som heter Glasdoor tror jag där folk kan skriva reviews om olika företag. Det jag läste där lät inte så smickrande, de flesta verkade klaga på att man får jobba ihjäl sig där och att man glömma personal life och att den högsta ledningen är girig och God knows what. På det positiva var ju att man lär sig mycket. Ehhhh, kul.... maybe, or maybe not. Vi får ta ställning ifall de kontaktar mig igen.
Vad ska ni göra i helgen? Hoppas ni får det fint och mysigt med massa sol. Puss på er!!

Kommentarer

Postat av: Lexi

D e skitbra får du det jobbet så är det ännu en bra grej att ha med sig längre fram =P Du behöver ju inte va kvar där hela livet=P

2010-03-26 @ 09:24:24
Postat av: Cessie

True true, nu får vi ju bara hoppas att d hör av sig:-)

2010-03-26 @ 20:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback