Avsked

Hej Kära läsare,
Hur är det med er i dag, har det börjat bli varmt där hemma? Här försvann solen för någon vecka sedan. Vi har haft regn och regn och lite sol emellanåt. Inget vidare vårväder men å andra sidan så är det tydligen ett typiskt maj väder här i Seattle. Vi får hoppas på lite varmare väder till sommaren!
Det känns som det har hänt mycket den här veckan. Två av mina vänner har farit på nya äventyr och det gör mig lite ledsen för att jag kommer sakna dem sååå mycket. En sak jag tycker har varit kul med att bo här är de himla sköna människor jag har träffat och kommit att bli nära vän med. Vi hade en liten avskedsfest i förra helgen för Zhanna och Frida. Zhanna ska åka en sväng till Hawaii för att jobba och Frida åker hem över sommaren till Sverige. Men jag får som tur är återse både igen under juli då de återvänder till Seattle.
I måndags åkte jag som vanligt till jobbet. Jobbet gick bra, börjar kännas som rutin nu. Haha, gud, det tog mig två veckor att komma in i jobbet och nu känns det som man är inne i ekorrhjulet igen. Man går upp, går till jobbet, kommer hem, fixar och donar, går och lägger sig och så fortsätter det varje dag. 
Efter jobbet i måndags så träffade jag Zhanna och hennes väninna på vårt favvoställe Palomino för en litet avsked. Vi hade mycket trevligt, åt pizza, som vanligt, och drack mojitos.
I tisdags var det dags för avsked nummer två, denna gång var det Fridas tur, som skulle hem på lite semester till Sverige. Vi träffades efter jobbet på en Mexicansk restaurang och åt en väldigt god middag. Det var jag och vännerna från konsulatet, och Frida och hennes man. Vi hade också väldigt kul.
Sedan kom det ett par dagar då det mest var lugnt och skönt, försökte njuta lite av att vara hemma och catch up med mannen min. Det passade lika bra det eftersom det regnade en del och var kallt ute. Tråkväder minst sagt. I fredags så köpte maken och jag en massa Meza och kollade på en äckelfilm på tv. Jag vet inte om ni hört talas om filmen "The Human Centipide" eller den mänskliga tusenfotingen!? Det har stått om den en del i Aftonbladet och att folk har börjar spy i biosalongen och hit och dit. Självklart blev jag nyfiken och bad maken fixa filmen åt mig (den går på bio i USA men inte i Sverige ännu). Iallafall, den handlar om en galen kirurg som gör en mänsklig tusenfoting av några ungdomar som han har kidnappat. Han syr ihop deras mun med den andres rumpa. Jaa jag vet, äckligt och sjukt konstig. Jag rekommenderar den inte. Den var inte äcklig heller bara väldigt konstig. 
I går var det lördag och då var jag bjuden till en födelsedagsfrukost tillsammans med en amerikansk bekant och hennes tjejkompisar. Vi skulle äta på ett ställe som heter the pancake house och ligger i Kirkland. Jag beställde en coconut waffle. Den smakade verkligen kokos och det var så gott. Jag älskar kokos; doften, smaken, ja allt som påminner om kokos är bra. Jag tror det hela började när jag en sommar i Libanon sprang över till affären för att köpa dushcreme. Jag och mina kusiner bodde på en Chalé (sommarhus vid havet) och jag minns den tiden som underbar. Det var saltvatten, solbränna, härliga studer, och så denna duschcreme som doftade kokos. Så kokos för mig är verkligen förknippat med paradis, sommar.
Anyways, efter min lilla get together med tjejerna for jag hem och sov i två timmar. Tror det tar musten ur mig att hänga med amerikanska tjejer ibland. 
Efter min "lilla" powernap så skyndade jag mig ner till stan för att möta på Karin och shoppa lite. Tanken var att vi skulle handla något att ha på oss på kvällen och sedan gå hem till mig och byta om och fixa oss och sedan gå tillbaka till stan. Istället ångrade vi oss när vi såg att det började spöregna. Vi köpte varsin tröja och sedan drog vi över gatan till Palomino där vi bytte om och fixade oss på deras toa. Sedan klev vi ut, värsta make-overn senare haha. Efter tag så anslöt även Fridas man och hans vän samt Filip från konsulatet, och min älskning Elwood. Vi hade kul men jag var så trött efter frjärde drinken att jag och maken valde att gå hem när de andra skulle gå vidare.
I dag söndag har det varit en riktigt fixardag. Här hemma har vi tvättat, åkt till svärmor och dumpat av massa vinterkläder och andra grejjer som vi inte vill ha kvar (vi flyttar i juli så vi försöker göra oss av med så mycket som möjligt) och handlat mat. Väl hemma så har vi storstädat och tvättat. Det måste vara lite rent och fint hemma för att på torsdag får vi Sverigebesök från min kompis Helena. Det ska bli kul, har redan planerat en massa kul vi ska göra! 
vi 4 som nu är 2! Denna bilden tog vi förra veckan på avskedsfesten på ett klubb nere i stan


Min Mexicanska middag som jag åt i måndags, den var så god och nyttig, ahh förutom smältosten på
mitten då:-)


Fridas avskedsmiddag i tisdags!


Jag och maken på Palomino igår


Jag och söta Kate/Karin på Palomino igår med våra nyshoppade toppar från H&M såklart:-)

Vi hörs vänner! Önskar er en fin vecka:-)
Kramaar

Kommentarer

Postat av: Lexi

Thanx babeee!! D va rijtigt kul =)

2010-05-24 @ 11:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback