Sverigevecka och lite till!

Hej, Hur har ni haft det i veckan? Hur har vädret varit? Här har det varit, ursäkta uttrycket, SVINKALLT! Jag vet inte var våren har tagit vägen för det bara regnar och blåser isvindar hela tiden. Det påminner mig om Sverige under försommaren. Det är inte kallt som kan kan tro men eftersom hjärnan är inställd på vår och man inte vill klä sig i vinterkläderna igen så går man ju runt och huttrar hela tiden. 
Men nu lämnar vi vädret, för att trots att det varit kallt och kyligt så har veckan bjudit på en del intressanta händelser. Inte minst i dag när Sverigeveckan hade sin stora "grand opening" nere på Westlake Park i downtown Seattle. Vi har jobbat med detta event sedan i början på mars så det har lagts ner en hel del jobb. På torsdag visas min film som jag hämtat hit, jag ser fram mot att se den, jag hoppas bara att det kommer lite folk på det eventet. 
Här kommer lite bilder från grand opening tidigare i dag:
Här jobbas det på med att få upp allt Sverige pynt innan vi öppnar Sweden Week för allmänheten


Färdigt! Här kommer sedan Konsuln att hålla tal tillsammans med andra nyckelpersoner. En DJ har också fixats dit med uppgift att spela massa svensk musik

Klicka för större bild
   
En del av våra utställare, bl.a. Swedish Cultural Center, IKEA, Svedala Bakery (som serverade svensk fika) och Swedish Medical Center som hade en Teddybear station för små barn som kunde få sina små gosedjur omhändertagna. 

 
Lite bilder av svenskarna som bor här. Det var mest de som kom på eventet. Jag tror vi hade haft fler folk om vädret hade varit bättre. 

Nu lämnar vi Sverigeveckan för det har ju hänt lite andra roliga saker denna vecka. Jag har nämligen fått jobb! Det är ett visstidskontrakt och jag börjar jobba på onsdag. I am excited! och lite nervös. Jag kommer jobba i Redmond, det ligger ungefär 45-50 min med buss härifrån så det blir ju att pendla. Men det gör mig ingenting, jag tycker det känns som rena semestern att börja jobba. Tänk vad skönt det ska bli att slippa tänka på att söka jobb i hela 3 månader! Lyx!! Jobbet är på ett företag och arbetsuppgifterna är administrativa. Jag berättar mer i nästa vecka, kanske kan jag ta några bilder med så får ni se. 
Efter de goda nyheterna i fredags så gick vi (tjejerna på konsulatet) ut och firande Karins födelsedag. Vi gick till Palomino och åt en god middag och drack ett par drinkar. Jag beställde en drink, Sangria, som jag inte druckit sedan jag jobbde i Madrid för 6 år sen. Usch den var så stark, kände mig helt tispy efter ett glas. 
I onsdags var jag i väg på ett roligt nätverk- och rekryteringsevent på Microsofts högkvarter med Zhanna. Eller jag blev snarare medtvingad dit, jag vet att jag inte direkt hör hemma där men det skadar ju inte att testa. Gick dit och fick mina fördomar bekräftade, det var nästan bara en massa nördar där haha. Vi lyssnade på en del inspirerande tal och sedan så fanns det olika bås man kunde gå till för att prata med rekryterare. Det fanns bla. en kö som gick till personalare som direktrekryterade. Kön var så lång och Zhanna stod där i över 2 h för att få en chans att prata med en rekryterare. Stackars henne, efter 30 min gav jag upp och satte mig vid ett bord för att vila fötterna. Det stod en tjej framför oss som var sååå nördig. Hon stod framför oss och berättade för en av rekryterarna att hon grät när hon inte fick hösta betyg på en mattekurs. Smart tjej, en overacheiver som desstutom bryter ihop lätt. Inte mitt förstahandval om jag skulle anställa nån:-))
En skitdålig bild jag vet, tog den när jag satt och vila. Det är den berömda evighetskön, nördtjejen är hon längst fram med kjol:-))
Nu ska jag ta och sluta och gå och vika lite tvätt. 
Önskar er en fin början på veckan och vi hörs nästa vecka!!
Kramar!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback