Byggt bo inomhus

Hej! Jag behövde inte åka in till jobbet i dag. Min chef sa att det var bättre att jag stannade hemma och jobbade hemifrån istället. Synd att jag fick reda på detta klockan halv åtta på morgonen, då jag var duschad och fullt påklädd. det var ju lite svårt att gå och lägga sig efter det om man säger så.
Jag spenderade hela förmiddagen med att prata på skype med de flesta av mina nära och kära där hemma och det var ju mysigt och bra. Annars måste jag säga att jag får äckliga arbetslöshetsvibbar av att vara hemma mitt i en arbetsvecka. Rastlösheten tar över och jag vill bara att det ska bli kväll så att det känns bra igen. Jag vet inte riktigt var denna känsla kommer ifrån men jag har haft den så länge jag kan minnas. Jag älskar den tidiga morgonen, att gå upp och sitta uppkrupen på soffan med kaffe i handen. Just den tiden på dygnet har jag all inspiration och fokus i världen. Men så fort solfan går upp och vi börjar närma oss lunch (runt 11) då börjar helvetet... jag tappar all inspiration, blir uttråkad, rastlös, springer runt och vet inte riktigt vad jag sysslar med. 
Så i dag var det ju mys i soffan och allt tills jag hamnade i helvetet och typ bara lalla runt. Försökte bege mig ut en sväng, neeej gick inte så bra då det var iskallt ute och Seattle har gjort mig till en vintermes. Försökte jobba lite men det var lönlöst. Det kändes ungefär som mitt under tenta p på universitetet. Man gör precis ALLT förutom att plugga. Jag t.ex. gjorde precis allt idag förutom att jobba och nu gnager mitt samvete:-(
Imorgon ska jag iallafall bege mig till jobbet som vanligt och jag ber till Gud att vädret kommer vara snällt mot mig och att jag inte ska sitta fast i 3 h i en buss på vägen hem (märker ni domedagskänslorna här hehehe).
På torsdag är det Thanksgiving och det är en helgdag i USA så alla jobb och skolor är stängda då plus på fredag så det blir en långhelg... en mycket efterlängtad sådan mind you!
Jag har en del roligt planerat för denna vecka, berättar mer senare. Förresten det är såå sjukt alltid vd thanksgiving så känns det som Sverige också ska gå på ledighet hehe, svårt att förstå att det är helt vanliga dagar där hemma.
Anyway slutbabblat för mig nu måste jag jobba innan Kendra börjar halv åtta (får ju inte glömma att ta pauser när man sliter och har sig förstår ni hehe).
... det borde ha varit mitt motto för dagen;-)

Kommentarer

Postat av: Lexi

Hahaha ahh ska bli kul att se om nån nappar , får bara se till att kolla den mailen, ingen mail jag använder sååå haha.



Shit, förstår om d blir kaos för folket där men vrf har dem inga vinterdäck när dem vet att d kan snöa??



Gosh, här e 3 minus och jag fryser ihjääääääääl!

2010-11-24 @ 09:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback