Resto review

Hej! Hur mår ni? 
Jag har haft en bra dag idag, dock har jag varit väldigt rastlös, jag har knappt kunnat sitta still alls idag. 
Efter att jag kom hem från jobbet så gick jag och maken ut för att äta middag. Under middagen så fick jag idén att börja berätta för er om den maten som serveras här. Då jag bor i en stad, där människor från alla världens hörn flyttat in, så hittar man här en stor variation av mat från olika kulturer. Jag tänkte att jag tar med mig kameran (iPhone, så ni får ursäkta den dåliga bildkvalitèn) och dokumenterar allt. På så sätt vet ni också vad ni ska beställa om ni någonsin tar er över Atlanten någon dag, hehe:-) 
Jag tänkte att jag börjar med dagens restaurangsbesök som serverar en maträtt som är en klar favorit hos mig och maken - den Vietnamesiska nudelsoppan PHO. 
Då vi bor nära Broadway så har vi två bra Pho restauranger på gångavstånd. Jag och maken har testat både ställena. Restaurangen vi var på idag heter Pho Cyclo Café och serverar inte bara nudelsoppa utan även en massa annat från det Vietnamesiska köket. Nedan följer en liten review.
Pho Cyclo Café på Broadway


Efter att vi har beställt så brukar personalen alltid bjuda på en kanna té. Det är olika beroende på vilken restaurang man går till. Vissa bjuder på en dessert, andra på inget alls osv. Även om inte teét smakar så mycket är det ändå lite roligt att få något varmt att smutta på innan maten serveras.


Min absoluta favorit är dessa Egg Rolls. Jag och maken brukar beställa in dem som förrätt och dela på dem. Egg Rolls är friterade och består av kött och grönsaker. 


Detta är nudelsoppan, och den består av antigen kött eller kyckling och risnudlar. Rätten serveras tillsammans med ett fat med olika typer av grönsaker som man blandar ut med soppan. Som avslutning så kan krydda till den lite extra med het sås. 


Fatet med grönsaker kommer oftast separat och innehåller böngroddar, lime, mynta och grönpeppar mm. Soppan äter man sedan med både sked och pinnar. 



Hoppas ni gillade min review! Berätta gärna om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om härifrån så fixar vi det.

Ha d gött!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Gör det! =D Dem är underbara att ha, ger så mycket glädje men klart mycket jobb med. Han är inte helt rumsren än men mkt bättre än innan.



Kiss och poop-behoven är mer sällan nu så jag hinner med honom ut innan han gör det hemma lr på salongen.



Absolut ett sånt inlägg kan jag nog skriva =D Bra idé=)



Vilken ras e ni ute efter?

2010-10-06 @ 16:21:12
Postat av: Jano

Jag bestämde mig för vad jag ska ha på headern. O min man gjorde allt. Han är totalt insatt i sånt här.

2010-10-07 @ 07:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback