hej hej

Åh det är snart fredag. Hur fort har veckan gått egentligen!? Jag tycker det ska bli skönt med helg men det dröjer ju inte länge innan man ska masa sig i väg till jobbet igen på måndag.
Just denna vecka har varit överdrivet stressig för min del, chefen är borta på långresa och alla andra som man kan fråga om hjälp är också ute och reser. Min chef sköter all kommunikation via mejl och det blir en hel del sånna per dag. Stressigt som fan, eftersom jag då får prestationsångest. Haha, ahh usch ja, det brukar alltid bli mycket bättre nästa morgon när man är "färsk" i huvet, då känns allt klarare och mer begripligt. Synd att vi liksom befinner oss på olika tidszoner. Jag som trodde det skulle bli en lugn vecka, oohh how i fooled myself!!
I morgon ska tydligen alla klä ut sig på jobbet utan moi. Jag fick frågan hela dan i dag vad jag ska klä ut mig till, men jag har ju inte ens ägnat hela den här klä-ut-sig-på-halloween-grejen någon tanke. För det första så är ju jag inte uppvuxen med Halloween så hela jippot väcker inga känslor inom mig alls. För det andra känns det skumt att klä ut sig inför ett gäng främlingar... ja ok, visserligen är de mina kollegor, och de är jävligt sköna personer, men ändå! Och på grund av allt detta så kommer jag känna mig jätte utanför imorgon:-( Men även om jag vill och borde hitta på något så finns det ingen motivation till det alls. 
Vi ska även ut och äta lunch tillsammans alla på kontoret på ett Thai ställe. Det ser jag mest fram mot, att få komma ut lite och liksom umgås med kollegorna lite off site. Vi hade en omröstning för ett par veckor sedan vad vi skulle göra, och då kom grillning upp på tal och knytkalas. Men grillning (i slutet på oktober!!!??) lät inte så lockande och de flesta är dessutom alldeles för överarbetade för att ens laga mat till ett knytkalas så de fick helt enkelt bli ett Thai ställe. Tydligen finns det en godsaffär i närheten av restaurangen som de flesta suktar efter att åka till. Det ska tydligen vara en bra godisaffär.
Sedan så kommer ju helgen och alla snackar om sina kostymer överallt och jag känner mig småstressad. Ungefär som att inte orka göra något på nyår (för det sällan blir roligt) men ändå känna att man nog bör styra upp iallafall något. Jaa kan ni gissa att jag längtar tills hela den här helg grejjen är över. Orkar verkligen inte engagera mig. Alls. 
Tänkte jag bjuder på lite bilder från lustiga huset:-)
Jag= päronhuve
Jag vid avsaknad av en panna
Cassandra (my niece) and I
Men Helena, Seriously!? 
Aj inte skjuta med slangbella!



Hehe I leave you with that... God Natt!!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Gud va jobbig känsla, förstår vad du menar med att du inte vill klä ut dig och kommer känna dig utanför. Kan du inte göra nåt litet bara då? Bara för att liksom?

2010-10-29 @ 09:29:30
Postat av: Helena

Hahaha, tänk att jag kom med på några kort också.. Kommer ihåg den tiden här i Kstad. Tänk vad mycket kul som hänt i ditt liv sedan den trista hösten!! :-D Man kan verkligen få det liv man vill ha, om vet vart man vill och vågar "go for it" :-) och de som säger att det är omöjligt / orealistiskt vet inte det vi vet om världen ;-)

2010-11-01 @ 11:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback