Jag en Indier!?

Här i USA tror de flesta att jag kommer från Indien. Ja, ni läste rätt! Först trodde jag det var ett skämt men det är det tydligen inte. När jag pluggade i Seattle, hösten 2005, så hängde vi (svenskarna) på en del studentjippon som anordnades till alla utbytesstudenter. På dessa tillställningar fanns det en massa indiska killar som brukade fråga mig om jag var från Indien. Jag tyckte det var helknas, för att jag har aldrig haft någon som frågat mig det i Sverige. En gång på campus kom det fram en indisk kille och bjöd in mig till den indiska klubben på skolan. Då var jag helt enkelt tvungen att fråga honom om jag såg indisk ut. Jag frågade, är inte indier ganska mörkhyade? Han svarade då att inte de indier som kommer från Kashmir. 
I dag kom jag att tänka på hela Indien grejen igen. På jobbet har vi en avdelning som sysslar med översättningar av forskningsprojekt. Ibland så kommer det in frilansande översättare för möten in på kontoret. I dag kom det bl.a. en grupp Indier och på väg ut så hälsar en av dem på mig, hon går sedan ut genom dörren, men vänder och kommer tillbaka igen och frågar Are you from India? Haha så typiskt. 
Detta påminner mig också när jag var på bröllop i somras då min vän Roya gifte sig med sin Indiska kille. Hela hans familj var där och mamman i familjen tittade på mig hela kvällen med stora leendet. Sedan skulle hon ta på mitt hår och hon frågade även om jag hade en man i mitt liv. I guess she wanted to set me up! Hahaha ja det är roligt. I USA är jag Indier, och i Sverige trodde alla jag var Iranier. Men aldrig har någon gissat på att jag är Libanes.
The Godess of India; Aishwarya Rai, världens snyggaste kvinna!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Jag hade lätt åkt till USA =)



Men duu d va ingen dålig komplimang, e man vacker i Indien då e man vacker =D

2010-10-27 @ 09:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback