heeej

Oh måste be om ursäkt för dålig uppdatering men internet har varit struligt. Dessutom har jag gått och lagt mig kl kvart i nio nu två dagar i rad. Jag är helt slut på kvällarna. I dag känner jag mig mycket piggare.
Jobbet går bra och jag känner att jag har lärt mig mycket den här veckan som gått. Min chef, hon kom till slut tillbaka från sin lilla Europa turné i tisdags. Vid lunch droppade hon in på kontoret och dagen slutade med att jag satt och samtalade med henne om kommande arbetsuppgifter i 4 och en halv timme!! Jag fick en del uppgifter hon ville att jag skulle ta tag i medans hon var borta (hon åkte i väg i dag igen på ännu en resa). Jag blev så himla nervös för att jag inte skulle fatta något så jag somnade jättetidigt den kvällen och vägrade ägna en enda liten tanke åt morgondagens kommande arbetsuppgifter. När jag kom till jobbet i går så var jag så spänd att mitt huvud värkte, inte ens ett par koppar kaffe hjälpte. Det är vid sådana tidpunkter jag inser att jag måste ta och chilla ner lite. Jag kan verkligen stressa upp mig för småsaker. Jag behövde självklart inte göra det eftersom det gick bra att utföra uppgifterna som jag fick av henne ändå!
Det jobbigaste med det här jobbet, just nu iallafall, är helt klart terminologin som används hela tiden och som jag inte är bekant med alls. Det är mycket medicinska termer, forskningstermer, hur man lägger upp en korrekt forskningsrapport osv. Jag får lov att lyssna extra noga och googla alla nya ord. Men som man brukar säga; skam den som ger sig:-)
Imorgon är det fredag och till helgen har vi planer på att inhandla en ny soffa. Jag hoppas vi kan köpa ett soffbord och middagsbord att ha i vardagsrummet med. Jag är himla sugen på att bjuda hem vänner på middagar:-)
Usch, ahhh näää nu ska jag sluta babba... lovar o vara lite piggare till nästa gång:-))
Ha en trevlig fredag, eller som man säger här i USA: Happy Friday!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback