Sommarminne: San Fransisco

Jag bloggade inte i somras och missade därmed att dela med mig om vissa händelser som har kommit att bli underbara minnen. Som här t.ex. när maken och jag åkte till San Fransisco för att vara med på Roya och Akash bröllop den 10 juli i år. 
Vi bodde i Pleasanton, utanför San Fransisco, på ett hotell tillsammans med brudparet och övriga gäster. På dagarna innan festligheterna så passade vi på att åka in till San Fran för lite sightseeing. Vi hann även med att se Alcatraz (bilden ovan)
Elwood ville absolut hitta denna gata (se skyltarna) somtydligen är en ganska känd gata. Jag tror vi körde runt i över en timma för att hitta den. Hela stället var väldigt hippieaktigt inte direkt min grej men han var nöjd...
Det bästa av allt hittar man oftast när man letar efter något helt annat. Vi hamnade på denna väg när vi letade efter Golden Gate bron. Vi parkerade bilen och gick ut för att se....
...San Fran! såklart kan ingen bild i världen fånga hur vackert det var det uppe...
... blåste som f n gjorde det också!
När vi körde lite till hittade vi en beach, en riktig beach! Jag älskar nämligen att se ut över havet. Det var iskallt, superblåsigt, men helt underbart, jag fick även en massa sand i skorna.. precis som det ska vara!
Vi höll på att komma försent till bröllopet. Jag fick lov att fixa mig på 10 min (skämtar inte) och springa ner till bussen som var hyrd till alla gäster som bodde på hotellet. Mitt hår tog en massa tid att borsta pga. att blåst som hade trasslat till det under dagen. Fick inte ens till en bra make-up.. men men vi kom i tid iallafall!
Tillsammans med bruden!
... med brudparet och några av gästerna

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback