World Clock

Jag är väldigt intresserad av allt att titta på jordglober, att leta upp tider runt om i världen, och att titta på flygplan som är på väg att landa. Jag vet inte riktigt vad det är som fascinerar mig med allt detta men det känns för mig så häftigt och så larger than life på något sätt. Svårt att förklara. Jag bor ganska nära flygplatsen och ser massivis med plan som är på inflygning. I dag när vi körde på motorvägen så såg jag ett passagerarplan som flög väldigt lågt (på väg att landa) och i en rasande fart. Det var verkligen häftigt att vara så nära planet. 
Dessutom kan jag stirra mig blind på kartor och leta upp små öar mitt i ingenstans. Jag tycker om att kolla avstånd mellan olika lände. Mest är jag nog fascinerad av Australien och Nya Zeeland. Just för att de ligger så långt bort. Tycker det är helt sjukt att det kan ta upp emot 24h att flyga dit (från t.ex. Sverige).
På min Iphone finns det en funktion där man kan ha koll på världens klockslag. Mycket uppskattat hos mig. 
Just nu är klockan 07:20 i Sverige (Torsdag) och tiden just nu på andra platser är:
Seattle: 22:20 (Onsdag)
Bangkok: 12:20 (Torsdag)
Honolulu: 19:20 (Onsdag)
Auckland: 18:21 (Torsdag)
Sydney: 16:21 (Torsdag)
Mao innebär det att det är 23h mellan Nya Zeeland och Hawaii och 9h mellan Sverige och Seattle. 
Nu lämnar vi geografilektionen. Hoppas ni har haft en bra vecka hittils. Jag är mitt inne i vardagssörjan där inte så mycket speciellt händer, förutom jobb, och sen hem, osv. Men jag klagar inte, jag trivs på jobbet och väljer det 100 ggr framför att gå arbetslös och tråka. 
I dag fick vi dessutom vårt nya soffbord till vardagsrummet som vi beställde för ett tag sen. Vi var och betalade den i dag men får ta hem den imorgon. 
Nä mina vänner nu ska jag gå och sova, det är redan past bedtime för mig.
Godnatt!! och Godmorgon för er!! vi hörs snart igen.

Kommentarer

Postat av: Lexi

Hahah jag tycker också att sånt e intressant =)

2010-10-14 @ 09:32:50
Postat av: Lexi

Jaa men vrf lägger du inte upp bilder från bröllopet? Hade varit jättekul att se! Jag har inte ens fått se fotografens bilder juuuuuu!

2010-10-14 @ 18:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback