Hey guys!

Helgen har nästan kommit till ända och i morgon är det tillbaka till verkligheten igen. I bland undrar jag om det inte hade varit skönt att vara hemmafru, ok kanske inte på heltid men på halvtid i allafall. Vad skönt det skulle vara att jobba deltid varje dag eller ha ett par dagar mitt i veckan då man är helt ledig. Vad skulle jag göra då? jo jag skulle passa på att hålla i ordning hemma, tvätta, träna ordentligt, umgås med vänner, laga mat, och i framtiden vara en mamma som är närvarande. I dagsläget kommer jag hem från jobbet klockan 18 och det innebär att jag har 4 h innan jag blir så trött att jag somnar. Och sedan kommer helgen och man ska både hinna med alla hushållssysslor, och träna, och umgås med vänner, plus att handla mat baaaah... I am exhausted!!
Denna helg har varit bra vi fick fint väder i fredags, chocker! haha:). Min man och jag hade en datenight och det var sååå mysigt. Vi började fredagskvällen med middag på Red Robin med utsikt över vattnet. Det var lite strul med min mat så vi behövde inte betala för den:-) yeey gratis är gott! Efter middagen gick vi på bio och såg väääärldens sämsta film, Your Highness, med bl.a. Natalie Portman. Se den inte! Jag hade svårt att hålla ögonen öppna och var så lycklig när filmen var slut.
I lördags så umgicks jag med tjejerna, blev lite fika och middag på kvällen och det var kul det med. I dag söndag har det varit full rulle: först brunch med Elwoods vän och dennes fru, sedan så åkte jag till H&M och handlade på rean till mig och mannen, sedan till gymmet för 45 min konditionsträning, och efter det hem för middag, städning etc. Nu har jag duschat i allafall och sitter mest och tar det lungt.
Hoppas ni haft en bra helg!!

Förresten här kommer en liten tribute till min hemstad, sköna, gröna, regniga Seattle... det känns verkligen som bilden nedan ibland, men så fort solen lyser så är allt förlåtet, då finns det inget bättre ställe än Seattle!!
Den här och massa mer roliga comics hittar ni på http://theoatmeal.com

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Jag såg trailern till Your Highness, ingen film som jag skulle vilja se ;p

2011-04-11 @ 13:17:25
Postat av: Johanna

You're back...vad roligt!! :) Haha, ar det verkligen sa illa... sa mycket regn i seattle? Gissar att sommarn ar den basta tiden att aka dit, right? En vacker dag hoppas jag att jag kan aka dit en vanda..:)



Jo... som sagt, ar mycke pa g nu...:) Det ar sa att jag ommer namligen inte heta johanna ellgren mycket langre till... :D

2011-04-12 @ 00:10:01
Postat av: Matte

Hejsan! Kul att hitta din blogg. Vi bodde i Seattle några år och stormtrivdes. Åker fortfarande tillbaka ibland för att hälsa på vänner. Jag tycker inte regnet är så farligt som folk försöker få det att låta. Seattle och omgivning är så grymt vackert....bergen i öst och havet i väst. :-)



Hoppas du trivs väl och har det bra. Jag får läsa vidare på din blogg. Aloha!

2011-05-03 @ 17:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback