Life!

Hmm loggade in på bloggen i morse och noterade att det inlägget jag skrev i går kväll (tisdagkväll) inte hade publicerats! Men här kommer den i allafall:-)

Heeej! Åh har åkt på influensan igen!! Jag förstår ingenting? Jag brukar bli lite sjuk en gång per år ungefär men efter att vi kom hem från söndagens påskfirande så kändes det inte bra någonstans i kroppen. I går vaknade jag och kände mig jättesvag, det blev till att stanna hemma och tråka. Jag tror jag kollade på alla svenska TV program som typ går att titta på. Jag fastnade speciellt för En Unge i Minuten. Jag älskar sådana program, blir alltid så tårögd när de små föds:-))
I dag har jag tagit mig till jobbet, det kändes som att jag befann mig i en dimma av snor och snörvel.. inte sådär supersexigt:-)
Nu har i allafall mitt jobb bokat min resa till Baltimore (som ligger vid Washington DC... alltså andra sidan Washington). Jag kommer att åka dit tillsammans med 3 andra kollegor för att jobba på den årliga ISPOR konferensen. Vi kommer vara borta från den 21 maj till den 25 maj. Ser lite fram mot det, inte så värst mycket. Hela konferensen utgör en samlingspunkt för olika farmakologiska företag som kommer och diskuterar. Vi kommer stå vid vårt bås och göra reklam för vårt företag. Jag har varit projektledare för hela PR grejjen så det är därför jag får följa med, misstänker jag. Men det ska bli roligt och spännande, speciellt att se en ny stad i USA.
Efter jag kom hem så har jag suttit på Skype med min kära bror som inte gillar att sova tydligen då han ringde upp mig kl 4 svensk tid på morgonen heehe. Vi satt och pratade om hans resa hit i sommar och om den roadtrip vi ska ta till California.
Nåjaa, dags att hoppa i säng snart men jag lämnar er med lite bilder från påskhelgen
I lördags var det sommarväder, helt underbart! Jag och my husband åkte till Green Lake och letade upp en Mexicansk restaurang. Jag har, måste erkännas, utvecklat ett beroende för Mexican Food sedan jag flyttade hit. Till vår stora glädje hade de Happy Hour så vi kunde beställa Margaritas för endast 3.50 dollar... supercheap!
Här inne satt vi: tyvärr så var hela uteserveringen smockad med folk.. men det gick bra att sitte inne med
När vi kom ut från restaurangen så såg vi ut över det här! Green Lake är en sjö och runt den kan man springa, cyckla, gå, eller åka inlines. Och lite här och där ser man folk som bara ligger och slappar eller spelar vollyboll.
Efter att ha åkt runt en massa ärenden hela dagen så for vi hemåt! En skön dag helt enkelt.
Tyvärr har jag inga bilder från påsken i söndags, tog ej med mig kameran så det blev inget fotande.

Kommentarer

Postat av: Sandra Ohlsson

Åh, gud vad jag saknar Seattle varje gång jag kollar på bilderna i din blogg...speciellt the skyline och downtown. Och så jag ångrar att jag inte tog mig mer tid att åka till Green Lake när jag var i stan. Men det är väldigt roligt att kolla i din blogg...så fortsätt blogga :D

2011-04-30 @ 09:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback