friday!

Hi Guys!
Äntligen hemma, sitter här med mossgröna mysbyxor, mycket nice:-)
I dag gjorde jag något jag inte gjort förut - jag gick till tandläkaren! Ok Ok jag hoppas ni förstår att med "inte gjort förut" så menar jag att jag aldrig besök en tandläkare i USA förut hehe. Det roliga är att min tandläkare är tillsammans med min läkare!! Så när jag var hos min läkare, som förövrigt  är jordens skönaste läkare, var jag och maken bara tvungna att besöka hennes flickvän som är tandis också. Och vår tandläkare visade sig vara lika trevlig hon med. Snacka om jackpot!!
Iallafall, jag hade som väntat en massa hål, men de var tack och lov små små hål. Problemet verkar vara att jag gnisslar mina tänder något så sjukt mycket att jag gnisslat ner tidigare lagningar och därmed gjort plats för hål. Det är inte undra på att jag har haft så jäkla ont i bakre tandraden så länge:-( Hon rekommenderade även att jag ska ta bort visdomständerna inom ett par år, hjäälp:-(
Att gå till tandläkaren är dyyyyyyrt, det är det ju även i Sverige. Jag är, tack och lov, dubbelförsäkrad från mitt jobb och jag finns även med på min mans försäkringsplan. Så när det väl blir dags att laga hålen (i mars) kommer jag bara att behöva betala en liten summa för att få tänderna fixade. När jag går tillbaka dit så kommer jag att begära att de ska använda tandfärgad fyllning på tänderna (istället för Amalgam). Eftersom jag väljer bort Amalgam kommer jag få betala ungefär 20 dollar per tand ur egen ficka, så slutsumman för att fixa alla mina hål lär hamna på 100 dollar ungefär ca 700 kr). Om jag inte hade haft försäkring så hade jag fått betala 2400 dollar för hela kalaset (ca 16000 kr!!) så jag tackar Gud att jag har förmånen att vara försäkrad i detta land!
Annars; det är fredagskväll och jag ser fram mot att bara få ta det lugnt, kanske kolla på lite svensk TV över internet. Imorgon kör vi hårt på träningen igen och så efter det blir det Happy Hour med min favorit Kate... ser fram mot det massor!
Ok nu måste jag springa ner till tvätten och sno åt mig en torktumlare innan någon annan gör det. Det är nämligen så att två torktumlare har gått sönder så man får praktiskt taget slåss om dem:)). Vi bokar inte heller tid i tvättrummet här i USA som man gör i Sverige så det är lite först till kvar som gäller!!
vi hörs snart!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback