Livet och Döden

Hej alla! Hoppas ni har haft en bra helg. Jag har som rubriken lyder haft en lite speciell helg där jag har känt mig berörd men på olika sätt - jag var på en begravning i går, och i dag var jag med när en av Elwoods närmaste vänner födde sitt första barn. Häftigt! ... och där emellan hann jag även med att vara värdinna för en tjejmiddag med mina favoritbrudar.
Ni kanske minns förra veckans inlägg så berättade jag bl.a. om Elwoods vän som förlorat sin mamma hastigt i en hjärtattack den 18 januari i år. I lördags var det då begravning. Det var hur mycket folk som helst på begravningen men trots att det var sorgligt så kändes det inte tungt eller hemskt, snarare ljust och fint. Kvinnan som dog jobbade som mattant på en skola och tydligen så var hon superpoppis och mycket älskad av familj, vänner, studenter, kollegor osv. Efter kyrkan så var det dags för mottagning och lunch i skolans matsal där hon jobbade. Där hade eleverna satt upp plakat där de skrivit fina ord till henne, samt satt upp bilder överallt på henne.
I dag så åkte vi in till sjukhuset där det var dags för en god vän till maken att föda. Det var också väldigt speciellt, och det berörde mig, jag vågade knappt gå in i rummet där lillen låg och skrek precis när han kommit till världen. Jag tittade lite på honom, han skrek och skrek, haha så söt.
Och i går kväll då: tjejerna (Frida och Kate) och Fridas syster som är här på besök från Australien svängde förbi på lite smått och gott hemma hos mig. Vi hade grymt roligt, skrattade så vi fick ont i magen... Lite senare på kvällen gick vi till ett ställe som jag aldrig lär mig namnet på, Martini bar eller något sådant... Iallafall där frossade vi i oss glass! Supergott och såååå farligt!! Jag åt en mintglass med grädde, kex, och stora bitar med brownies och chokladfudge!! Fick lov att köra lite extra hårt på gymmet i dag;-)
The girls
glass glass glass...
Oh my gosh! it was deli...siiiisssshhhh

Kommentarer

Postat av: Elise

Ohh vilken glass:)

Jag förstår dig absolut, men det enda som är bra i sverige är ju tryggheten, men man lever ju liksom inte. I tex libanon jobbar dom för att leva, här lever man för att jobba, man gör inget annat om dagarna, och det är verkligen synd.



Jag har också velat flytta härifrån länge länge, det är något man strävar efter, köpa lägenhet utomlands och så småningom flytta, men det är så mkt annat som kommer före, typ bröllop och sånt som man också måste spara till. Men jag hade, så som dig, planerat att åka utomlands för att plugga sista terminen, antingen usa lr libanon. Men sen "träffade" jag min kille, eller vi kände varandra sedan innan men började dejta och så, så det blev inte att jag åkte. Ångrar det inte heller faktiskt. :)

2011-01-31 @ 16:27:45
Postat av: jano

men vad bra att han gillade maten hihi. :)

2011-01-31 @ 23:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback