mitt nyår

Hej!
Hur har nyårshelgen varit? Min har varit helt OK. Jag och Elwood åkte ut till Ocean Shores för att bo i en cabin, med några av hans vänner, och leta efter musslor. Nu är det ju så att jag inte är intresserad av natur eller friluftsliv och vill helst inte leta musslor på nyår:-)
Vi kom fram till stugan runt 16 på nyårsafton och jag fick smått panik för att det var svinkallt... precis överallt!!! kallt i rummet, kallt ute... ååhh vad oglammigt allt kändes. Sedan gick hela gänget ner till stranden och det var så kallt att jag trodde mina tår skulle ramla av. Vi hittade inga musslor så vi gick tillbaka till stugan och började parta lite. Och det var inte så superkul heller för att jag kände ingen där. Som tur var så kom Elwoods bästa vän med sin fru och hon är lika mesig som mig när det kommer till kyla. Vi tog en tjock filt och lade oss på en säng och så låg vi där och pratade och försökte hålla oss varma.
Klockan fem i tolv gick vi ut till de andra som stod redo med champagne vid brasan. Vi skålade in det nya året snabbt innan jag om kompisen sprang tillbaka till sängen och fortsatte vårt mysande.
På nyårsdagen så gick alla ut för att leta efter musslor på stranden. Det var ebb så allt vatten var borta, vi gick ganska långt ut, och sedan kom det värsta vågorna så vi var tvunga att springa tillbaka på land för att inte bli blöta. Haha, jaa så kul hade jag, springa ut, och springa tillbaka till stranden.
Jag var såååå lycklig när vi åkte hem!! Nästa år (inshallah) ska vi vara hemma i Sverige på nyår och jag ska klä upp mig, vara glammig... och framförallt varm!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback