... när man ska leka smart...

Jag är skitsnål ibland, verkligen. Mina prioriteringar när det gäller vad jag lägger mina pengar på är helt off the wall. T.ex. jag har ingen emot att spendera pengar på nöjen, som restaurangbesök, fika och snacks. Jag är lite mer återhållsam med pengarna när det gäller kläder och smink. Men minst återhållsam, ja riktigt snål får man väl påstå tom, är jag när det rör min hälsa. Då är det OK att liksom "dra ut" på att köpa medicin osv. för det är så tråkigt. Nåja, det jag skulle ta upp idag var i allafall att jag försökte leka lite smart (läs snål) i går i mataffären.
Jag fick ett rejält släng av munsår förra sommaren och efter att ha gått och dragit ut på det i ett par dagar så fick Elwood nog och köpte munsårsmedicin åt mig. Denna medicin är supereffektiv men kostade typ 17 dollar, alltså runt 120 kr för en asliten tub. Jag har sedan sommaren haft denna lilla mestub i väskan ifall jag får munsår igen. Vilket jag såklart inte fick. Men nu när jag har en så är såklart den lila tuben borta.
Jag gick i allafall till affären igår och ser då att det nya priset för munsårstuben är 20 dollar. Förfärad över detta överpris leker jag smart och tänker att ja ja men nu är det försent att göra något åt detta munsår så jag kan köpa en billigare sort från ett annat märke. Jag betalade 6 dollar för den billiga sorten, smetade på den på läpparna, och vaknade upp i morse med jooooordens äckligaste uppsvullnaste munsår!! USCH bläää
I morse var jag var tvungen att kapitulera för min snålhet, så när min kollega kom för att plocka upp mig till jobbet i morse, så bad jag henne köra mig till närmaste affär. Väl i affären så sålde de samma medicin för 24 dollar. Så med gårdagens 6 dollar plus dagens 24 så landar jag på 30 dollar sammanlagt (210 kr). När jag kunde ha slutat snåla och bara köpt den i går för 20 dollar och därmed sparat 10 dollar!!
Men men man lär sig aldrig... inte jag i allafall:-)
Men en bra sak är att mina läppar ser redan bättre ut så mirakelmedicinen funkar!!
Det stod mellan dessa två i dag; de är exakt likadana, men en är tub och en annan pump. Jag valde pumpen till höger. Abreva är sjukt effektiv och FDA approved, vilket innebär att den är godkänd av Federal Food and Drug Administration!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Att det kan va en sån skillnad! Hehe nu har du som sagt lärt dig en läxa! Men det är alltid så, man snålar på vissa grejer men annat kan man slänga pengar på=P



Angående dina drömmar, vad läääskigt! Borde nog kolla upp min, hehe.

2011-03-17 @ 09:44:51
Postat av: LINA SANDSTRÖM

Heeey, är allt bra med dig goding? :)

gillar din blogg!!

2011-08-17 @ 11:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback