I Love Vancouver!

Åh vilken härlig dag vi hade i fredags och vilken underbar stad Vancouver är! Jag måste åka dit igen, och nu blev jag även sugen på att flytta till en liknande stad här i USA. Helt plötsligt så känns Seattle så tråkigt, och det sjuka är att vi alla tre blev superkära i denna stad.
Vi tar det från början; tjejerna kom och plockade upp mig klockan 8:30 på morgonen och vi for direkt norrut på motorvägen mot Kanada.
Vi stannade till en snabbis för lite frukost/fika på Jamba Juice. Här har ni mig och Frida.
Anledningen till vår vistelse var att Kate hade ett ärende i Vancouver. Detta ärende visade sig vara på ett shoppingmall. Så medan Kate var upptagen med sitt så passade jag och Frida på att luncha och efter lunchen så gick vi och fixade naglarna. Jag gjorde en klassisk fransk manikyr
Kolla visst är det vackert!
..Något med att posa framför det stället där den olympiska elden tändes back in 2010:-)
Downtown
Downtown i Vancouver skiljer sig en hel del från den i Seattle. Här finns en riktig citykärna och staden myllrade av liv. Det jag gillade allra mest var att det fanns så många olika typer av människor; svarta, vita, araber, asiater mm. Så himla härligt! Mellan affärerna i stan så låg det små coffeeshops, falafelrestauranger med den goda doften av mellanösternmat, och snyggt och glammiga männsikor. Här i Seattle känns allt i jamförelse väldigt grönt och mångfalden är inte så jättestor. Nä nu vill jag flytta:-))
Lite Kanada...endast 2.5 h bilresa från Seattle
Dags att åka hem, klockan är runt 20 och vi är lite trötta kan man lugnt påstå.
Vid gränskontrollen mellan USA/Kanada. Det är lite roligt att åka emellan för de ställer en massa frågor när man ska in i landet och lämna. Jag har ju ett Green Card så det gick smidigt med att bara visa upp det.
Nu lämnar vi Kanada:-) Förresten det var så roligt att åka in i landet, för allt kändes så egendomligt, Kanada använder ju the metric system, så helt plötsligt var alla skyltar i Km och m, och beställde man mat så var det i gram och Kg. Allt såg så Europeiskt ut också på något sätt, svårt att förklara. Men det var lite speciellt.
Nog om det!
Helgen har varit helt OK. Vi hade superfint väder i lördags och då passade jag och Kate på att njuta av det. Vi satt vid Pike Place Market och solade och drack iskaffe. Efter det så blev det lite shopping på sminkaffären Sephora och sedan lite middag innan vi skildes åt. När det var dags att bege sig hemåt runt 19 så hade det börjat spöregna (surprise surprise) och det regnade precis hela dagen, natten, och hela dan i dag typ. Askul verkligen!
Flytta snart kanske:-))
Vi hörs snart!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Tack sååå mycket!!



Du har haft en härlig helg ser jag!! =) Va kul!! Flytta till Kanada kanske? hehe =P

2011-05-16 @ 10:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback